ПРИМЕР КОНСПЕКТА УРОКА

Предмет: Английский язык  kartinki24ru_flagi_kanada

Тема урока: Do you know all about Canada?

Тип урока: Урок общеметодологической направленности.

Деятельностная цель: способствовать совершенствованию грамматических навыков по теме «The emphatic constructions».

Образовательная цель: расширение лингвострановедческого кругозора путём работы над кроссвордом и решение его.

Формирование УУД:

Личностные действия: самоопределение, смыслообразование.

Регулятивные действия: планирование, оценка, саморегуляция.

Познавательные действия: общеучебные, логические, постановка и решение проблемы.

Коммуникативные действия: планирование учебного сотрудничества, управление поведением партнёра.

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учеников

Организационный

Good morning, children! I’m glad to see you. Sit down please. Who is on duty today? Who is absent? Why?

Приветствуют учителя, отвечают.

Основной

Children, tell me, please, what grammar have we studied at the previous lesson.

That’s right, there were the emphatic constructions. Tell me about them, what are they? What for should we use them?

Well done.

What was your home task? Let’s check it.

 

During several lessons, we’ve learnt the information about Canada. What have we studied? What do you remember?

Recently, we’ve read the text about famous hockey club and even we’ve watched an interview of its captain. What song have we read in this text about?

Good of you, it’s «The Maple Leaf Forever». Today we will listen to it; your task will be to say which facts are reflected/not reflected in the song. Open your textbooks p.107 ex.4. You will listen to it twice.

Let’s check.

Do you like this song, why? Why not?

 

Another your home task was to prepare a crossword. Take your places in groups and fill in the crosswords, after that exchange them and solve them. (http://onlinetestpad.com/ru-ru/CrosswordCategory/Online-crosswords-english-19/Default.aspx)

Have you got any questions?

Let’s check! Tell us your results.

Your marks are …

Was this task interesting? Was it difficult? Why? Why not?

 

 

 

Отвечают.

 

 

Проверяют домашнее задание.

 

Отвечают, вспоминают гимн, хоккейный клуб.

 

 

 

 

Отвечают.

 

 

 

 

 

Слушают песню, выполняют упражнение.

Проверяют.

Отвечают.

Составляют кроссворд онлайн, обмениваются, решают.

Объявляют результаты.

Отвечают.

Заключительный

Your home task will be t.b. p.108 ex.4, read a song and p.110 ex.6 answer why this song never became Canada’s official national anthem. Write down it.

Thank you for your work.

Lesson is over. Good-bye.

Записывают домашнее задание.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.